Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Shovelhead prosjekt.
Husker jeg gikk tom for "rød" forgasserolje på Volvo Duetten..
Svar
HMMMMMM! kan dette bli en olje tank?

satt her å surfa på nettet for å se hva jeg kunne finne av olje tanker. vil ikke bruke den original og hestesko tank har jo alle.
etter å ha surfa side opp og side satt jeg med noen alternativer som kan være aktuelle.

tok meg en tur ut i garasjen for å måle litt og se hva jeg hadde pass til. mens jeg satt der å tenkte fikk jeg øye på en gammal
kompressor tank jeg hadde liggende. vel målebåndet sier den er for stor mwn min venn Winkel sleifher von schnellfaren sier at det går så da skal tanken splittes og så får vi se hva det ender med
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Hmmm , det det hadde vært litt kult med en stående gasser ved siden av tanken. en 48IDA eller noe...
Svar
Det hadde sett tøft ut men ett helvete å få til å virke en Weber 48 IDA er på grensa av hva en 1200 cc motor trenger.
regner litt på det. hver sylinder er på 600 ccm ganger vi sette med 5000omdr/min som er ca maks turtall. så tar vi kvadrat roten av det tallet og deler på 40 så får vi 43mm spjeld størrelse. tar 600ccm og ganger med 5000 omdr/min kvadrat roten av det tallet deler vi på 50 så får vi 34 mm som er halsring størrelsen. minste man får til 48 IDA er 37 mm. vil nok fungere men det går på bekostning av bunndraget.
en constant velocity forgasser som SU og Keihin CV er fungerer mye bedre på den typen kjøring sykkelen blir bygget for.
Svar
Oljetrykk, he he ja SÅ høyt blir det jo ikke at en trenger en trykktank, men spøk tilside, en redusert størrelse kan se veldig bra ut det...ingen dum ide.

Ang forgassere. Både i biler og HD var det vel litt så som så med disse forgasserne, og mye utforskning / bytting var ofte resultatet. Når CV forgasseren kom, sluttet ihvertfall behovet, selv om "vanen/viljen/ønsket" fortsatt er tilstede hos mange. Tidligere byttet flere over til en forgasser som egentlig var ment til bil, idag er det faktisk motsatt, se på PV, Boble osv som nå heller bytter over til motorsykkel forgassere, siden både utvalget (tenk brukt) og ikke minst at forgasserne er blitt bedre en disse gamle forgasserne som feks en PV B16 eller B18 hadde.
Men nå skal jeg ikke "ødelegge" tråden med kjedelig prat...

Alternativt kan du jo lage deg til ett feste og montere ett rør som ligner manifolden på andre siden, montere en type oljetank der Smile
Unikt er det ihvertfall,,god kjøling får den også Smile
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Bakskjermen endelig fri for lakk. måtte til slutt ta frem vinkel slipern og sette på en flapdisk. det innerste laget med lakk var seigt. måtte rett å slett slipes bort. sandblåste hele skjermen til slutt for å få av all lakk i kriker og kroker.

måtte fri gjøre litt plass til skjermen i ramma. tok av de vøre støtdemper boltene og gjorde gjengepartiet lenger. fikk da fjernet en spacer på ca 3 mm og kunne kappe av bolten 1,5 cm på hver side

olje tank prosjektet har også gått litt fremover. har nå kuttet av begge endene og delt de, de ska nå kappes ned slik at toltal diameter bir 15 cm i stede for 24 cm. på den måten blir det en passende stor tank.

må vel ut å gjøre mer i morgen. har fryktelig arbeids lyst om dagen. kommer med flere bilder da
Svar
Arbeidslyst er godt å ha, stå på
Svar
Arbeidslyst har jeg mer en nok av Tutte.
Men det er rart med det når man holder på med noe som er interessant og moro da kommer arbeidslysten helt av seg selv.
Svar
Bak skjermen er i arbeid.
for å kunne banke ut de originale innpressingene for gaffelbeina laget jeg like godt ett pal slisser i den på hver side med vinkel- sliper.

etter litt forsiktig banking med karosseri hammer og mothold tar det form. nå må jeg få det sveisa førjeg kan rette det helt.

har også grovklippa til to sider so jeg skal sveise fast på siden. synes skjermen blir for tynn.

ferdig oppmerket og klar til splitting.

å vips så var den helt i to.

legge rinn ei 4 cm bred plate stripe i midten for å gjøre skjermen bredere.

med 4 cm bredding blir skjermen like bred som enden på salen. det blir også plass til ett 150 bredt bak dekke hvis jeg skulle finne på det. men velger nok ett 14 dekk i stedet. 130 er original

prøver inn skjermen i høyden. og lengden. tror nesten jeg må senke bakenden ett par cm til

flatt jerne er kun montert for å ha noe å feste skjermen til og skal kappes til
Svar
Venter fortsatt på ett nytt printkort til matestyringen på sveise apparatet. å få gjort noe mer med tanker og skjerm før sveise apparatet er oppe og går blir vanskelig.

så da får vi sette i gang med noe annet. da begynner vi foran og jobber oss bakover. frontlampa må på plass.
siden jeg ikke liker det originale opplegget med hengende frontlampe og dekselet over ble jo de originale festene
slipt bort. etter litt testing frem og tilbake og litt måling ble det å bore hull i den nedre krona.
Opp merking og for boring. begynte med 2,5 mm så 6 mm

tilslutt 10mm bor.

lampa på plass

fra siden

Bremser må man jo også ha. med kortere gaffel blir de gamle bremseslangene for lange så da ble det å montere
fordelings blokka på undersidne av den nedre krona og måle fra calippere og opp og fra blokka og opp til hovedpumpa.
så nå kan jeg bestille opp slanger og nippler. må også bytte glide boltene til calipperne og foringen i calipper festene på gaffelen, men da er fronten også ferdig. vel siste finpuss fpr pulver lakk og eventuell polering står igjen

Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Prosjekt 136 Bagger 17 3,122 06-12-2016, 13:26
Siste innlegg: Nostalgia
  enda ett prosjekt Jan-Ivar 11 4,127 01-04-2016, 11:53
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Prosjekt Black Viking HD1340 14 5,296 28-02-2014, 8:21
Siste innlegg: Nostalgia

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)