Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Singel- eller Dualfire?
Siden Konstabelen har en skikkelig dustefeil som kommer å går og er nesten umulig å finne utav har det blitt en god del feilsøking på Nostalgia og meg. Den gamle Dyna S modulen er fysisk sliten og trenger å byttes derfor har jeg anskaffet en Crane Cams Fireball HI-4E hel elektonisk tenning som jeg vil montere. Og da kommer frågan : Skal jeg bytte coilen også ? Er det verd pengene?
.jpg   HI-4E.jpg (Størrelse: 5.25 KB / Nedlastinger: 51)
Svar
Hvis det er 8-1100 kan du jo måle motstanden først, da bør du kunne se om coilen er god.
Hvis det er en 8-2100 som er single fire, må du uansett kjøpe en single fire coil.
Svar
Hadde vært greit med et nummer på den tenningsmodulen du har kjlpt, slik at en ikke gir feil råd.
Kan jo forklare forskjellen mellom single eller dual fire, men som HD1340 var innom, hvilken modell har du?
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Nå sitter den nye tenningen montert, det er en 8-1100.
Fikk tatt en liten prøvetur,motoren går jevnt og fint, men litt fin justering må nok til. Synes jeg mangler litt sprut ved høyere turtall.
På den gamle Dyna S tenningen var noe av isolasjonen på +kabelen inntil tenningen skadet. Hååper det var feilen og at jeg kan gå en bekymringsløs sommer med mange kilometer i møte.
Svar
Du kan prøve med andre curver for å se om den gir litt mer sprut ved høye turtall.

Ja, en får håpe at dette var grunnen til problemene du hadde.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Da er jeg mere fornøyd, fikk igjen spruten ved høyt turtall.
Innstilt som følgene :
Fortenningen 75% av max
Turtallsperren på 7000 rpm
Switchene Race only (siden jeg ikke har VOES) og for elektrisk starter (den kan det hende jeg forandrer)
Var ute å prøvekjørte sammen med Nostalgia først ned til Tomter så R120 Enebakk rundt og det virket tilfredstillende.Smile

Og svaret på 1000,-spørsmålet er: "DualFire"!
Svar
Godt å høre Tutte.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Wink Tøffe syklene våre ble på bildene Big Grin
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)