Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Six's Sportster
Sliter litt for tia...
Fikk ikke fyra'n her om dagen, så etter, å der var nesten ikke gnist på pluggene, bytta da, da fyran med engang.
Så kjørte jeg en tur på 4-5km så begynte den å nykke litt på gassen, men sveiv fortsatt greit.
I dag skulle e ut å fyre den i garasjen å da sviver den bare på fremre sylinder.
Pluggen på bakre er det nesten ikke knist & litt oveslag innimellom...

Hva tar livet av pluggene?
Greit å vite hva en evt skal bytte ut, Coil? evt. no anna som kan være Årsak?
Svar
For å vite om motoren tar knekken på tennpluggene kan du bytte den fremre med den bakre, hvis du hadde problemer med den bakre, og fortsatt har problemer med den bakre, er det ikke pluggen som er grunnen.

Noe som kan gjøre at en tenner vanskelig er blandingsforholdet bensin/luft, for fet blanding, mye sot på pluggene som kan gi redusert effekt.
Tenningsystemet, ja, hvilket har du?
Tennplugg ledning, si at den bakre ikke finker bra, og hvis du bytter tennplugg ledning med den fremre, og den fremre ikke funker bra, da ligger det i ledningen.

Coil er også en dings som kan by på problemer, denne kan du måle om motstanden er god nok, dette trenger ikke gi helt rett svar, men hvis motstanden ikke er god nok, er den ihvertfall i stykker. Noen opplever at problemene oppstår etter en liten stund kjøring, dette pga varme, noe som indikerer at coilen må byttes. Kjenner du noen som kan låne deg en coil?, da kan du prøve om det hjelper.

Er det slik at du må lade batteriet etter disse 4-5 km for at den skal kunne starte på nytt?

Ja, jeg må "gjette" litt utfra beskrivelsene du har gitt, men prøv først litt dette med tennplugger, gjerne ta bilde av tennplugg å sett det på forumet, dess mer info, dess enklere og rettere svar kan en gi.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Trenger ikke å lade etter kjøring... den lader med 12.5 ved tomgang & ca.13.7-13.9 under litt turtall.
satte i helt nye plugger i går, å etter en liten kjøretur er den bakre pluggen gåen. den fremre er fin foreløpig.
Har målt pluggledningene & der er fine...
Bytta også om på pluggene, å da sviver den på bakre.
Har Revtech Coil hvertfall, men akkurat hvilken tenningsmodul vet jeg ikke.

skal ta en tur på Harley sjappa her å se om e kan få låne/ kjøpe en Coil fra en skadesykkel i morgen Smile
Hadde vert greit om det var noe så enkelt...

i mellom hva er det jeg måler motstanden? min ser slik ut... i utseende...
[Bilde: %24T2eC16F,!y0E9s2S5U8vBRQjGWUuRw~~60_12.JPG]
Svar
Utfra bildet har du altså en dual fire coil. 2 ledninger som kommer inn, og to som går til tennplugg ledningene.

Med andre ord, ta av tennplugg hetten fra fremre tennplugg (la den fortsatt stå i coilen), ta ut den i den bakre, bytt...
Slik at tennplugg ledningen fra coil som gikk til fremre, nå går til bakre,
Med andre ord, ikke rør coilen eller tennplugg ledningene sin kontakt i coilen, bare bytt fremre mot bakre tennpluggledning på pluggene,

Så tar vi eventuell måling i etterkant..
Bagger, the real custom Harley touring
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)