Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skifte av olje gaffel foran
Har en 2008 Electra Glide FLHTCUSE3 CVO. Skal skifte Olje på dempere foran, må man ta av gaffelen, og ev noen som har en enkel fremgangsmåte for å gjøre det. :-)
Svar
Hallo Villy.

Siden du har en modell etter 2006, (gjelder også for modeller før 2002) har du ikke de vanskelige dempere.
Du trenger IKKE å ta av gafflene Smile
Du må ta av tenningslåsen. (håper du har en service manual, det gjør ting lettere for deg)
Husk at du ikke har styret i låst posisjon når du tar av tenningslåsen, og legg også merke til posisjonen låsen står i (gjør det lettere å sette i sammen igjen)
Deretter løsner du de 2 skruene som holder dekselet fast, slik at du kan se toppen av gafflene. Du må også trekke ut ledningene for å få plass.
Bruk en 1 3/8 tommers skralle, skruene sitter ikke så veldig fast (ps 36 mm går til nøds, men bedre med en som virkelig passer)
Skru av toppskruen, slik at oljen vil renne ut når du skrur av tappeskruen på gafflene.
All olje vil renne ut, du trenger ikke å presse sammen gafflene for å "pumpe" ut noe olje.
Husk på (ok, du har ikke så gammel olje, men oljen kan være irriterende for hud og lakk)
Skru nå tilbake "tappeskruene" (iflg manual 78-96 inch pound, jeg pleier ikke å sette de SÅ fast men ditt valg)
Med bruk av en slange som passer inn i hullet på toppen av gafflene, taper du en trakt fast. Fyll på ca 1/2 dl i trakten, pump deretter gaffelen sammen, og oljen blir "sugd" inn i gaffelen. Husk på at du skal ha 10,8 oz (ca 3,2dl) olje.

Etter dette skruer du selvsagt tilbake skruen på toppen osv.
Ikke ta begge gafflene på en gang, gjør deg først ferdig med en side, før du tar neste.
PS: Siden oljen kan være irriterende for lakk osv, dekk til tanken osv.

Håper du får det til med denne beskrivelsen.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Som Bagger skriver er en måte, ellers kan du bruke vakuum metoden.
Hva som er lettere? Smakssak. Begge metoder er omtalt i manualen

Ps: istedenfor slange med trakt kan du bruke syremål pumpe til batterier (jeg synes det er lettere)
Svar
Kjempegreier, og tusen takk :-) Nå ser det litt enklere ut ja. Jeg har service manualene ja en god del sider ja. å da ser det greit ut å fikse dette.
Igjen tusen takk begge to. :-)

Jeg tar nå servicene selv, som dere sikkert har merket så har jeg kommet opp mot 80000. Å i det tilfelle så har jeg på timesvis leitet etter serviceark for avkryssing vedlegg.
Har vært inne på myservicesheet.com men fant ikke der heller ?
Svar
Jeg skal se om jeg finner ett til deg.
Svar
Flottings, er det fullservice eller ?
Svar
se pm Smile
Svar
(20-09-2012, 15:13)HD1340 Skreiv: Ps: istedenfor slange med trakt kan du bruke syremål pumpe til batterier (jeg synes det er lettere)

Smart HD1340 Wink
Svar
(20-09-2012, 16:56)Bagger Skreiv:
(20-09-2012, 15:13)HD1340 Skreiv: Ps: istedenfor slange med trakt kan du bruke syremål pumpe til batterier (jeg synes det er lettere)

Smart HD1340 Wink
Smile
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Skifte dekk selv Traveller 8 3,401 29-06-2016, 1:25
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Gaffel og ramme geometri. Jan-Ivar 0 977 13-03-2016, 14:38
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Overhaling av gaffel. tutte 10 5,052 15-04-2014, 19:49
Siste innlegg: Bagger

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)