Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Softail Bad Boy
Vel da har jeg solgt Sportster´n. 
Madammen syntes den var for høy.  Kunne ha senket den mer men da hadde det virkelig gått ut over kjøre egenskapene.
Fikk ett godt bud på Sportsteren og solgte den forige uke. Har vært på jakt etter en Softail i hele sommer og har vært å sett 
på noen men prisen er jo relativt høye og utvalget er ikke stor når man ikke ønkser å kjøpe noe nyere en en EVO motor.

Men når en kompis og nabo sendte meg en melding på Messenger å sa han hadde en Softail til salgs til grei pris ble det handel. 
Har jo kjent både selger`n og brore hans som også har eid sykkelen. Ja jeg hadde den faktisk i garasjen min i fjor vår for å fikse den. 

1995 HD Softail Bad Boy er jo ikke en sykkel man ser så ofte. det ble vel bygget litt over 8000 eksemplarer i fra 95-97.
litt over  1000 sykkler var svarte og gule mens resten var fordelt på Svart og Rød og Svart og blå.
Min er sm bildet sier en SVart og blå

Fikk den for en god pris, men det var litt å gjøre. Madammen vile har originale blinklys så det ble starten på en større reparasjon. 
Gamle Harleyer har en tendens til å ha blitt mdifisert å det elektriske blir ofte flokete. så det ble noen timer med bytting av kabler for å få ett el anlegg som var 100%

Nye dekk og slanger ble handlet inn. ny felg foran fulgte med på kjøpet. Gaffelen var noe treg men med litt smøring og tiltrekning med rett moment på ett par punkter løste det, 
Z b ar styret var ikke aktuelt men det fulgte med ett 10" Apeheng i Svart så det ble montert. alle wirer blir byttet ut og easy clutch skal monteres. det var montert ei ny styre klemme med innebygget fest til stor turteller å den måtte vekk. så nå er nye originale risere bestilt.
siste setg nå er å modifisere fotkontrollene. men litt klipping og liming (les kapping og sveising) skal jeg klare å flytte dem 8 cm bakover slik at en kot beint fører rekker frem.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Da er sykkelen ferdig.

Monterte tilbake de originale Blinklysene foran og bak. det endte med en full opprydning i det elektriske anlegget. 
Fjernet en etter montert turteller i samme slengen. 
12" apeheng er monter samen med nye gass wirer og bremseslange. 

nye dekk foran og bak samt slanger og felg bånd. fikke med en ny frem felg som jeg monterte, men som måtte demonteres igjen da det er forskell på felger til Springer og vanlig Hydra gaffel. Den som satt der hadde fått seg en sell og hadde en bulk , men litt kreativ bruk av verksteds presse så fikk jeg retta det meste. så får man bruke høsten til å finne ny og riktig felg.

Clutchen var selvfølgelig for tung så den måte  det gjøres noe med. hadde tenkt å gjøre dette samtidig som jeg byttet clutch wire men ny wire var rest notert så jeg måtte vente i 2 uker før den kom. Så skulle jeg få testa sykkelen måtte jobben gjøres.

Var nede hos en kamerat å henta ett originalt eksos anlegg som ble montert i samme slengen.

Alle oljer er bytte samt olje filter. forgasser demontert og renset samt byttet tl en noe større lavfarts dyse. den gikk ikke helt rent. Nytt komplett luftfilter bel montert og den originale bensin krana med vakum ble bytta ut.
innsugs pakninger byttet jeg på den i fjor vår. 

nye plugger er montert og tennings tidspunkt kontrollert.

orignal setet og sissybar ble montert så nå er madammen fornøyd. 

En detalj har jeg gjort om på som hun nektet meg å røre. frontlykta hadde fåt en ny og lenge arm. jeg syntes lykta satt for langt frem men det skulle den gjøre i følge madammen, Men jeg har nå uansett snudd braketten og flytte den til ett annet festepunkt slik at lykta sitter noe høyrer og nærmere gaffelen.
Svar
Første bilde av sykkelen på bukken

så etter noen timers jobb

Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  -92 HD Fxstc softail "Black Succubus" toorh 6 782 24-08-2018, 12:55
Siste innlegg: toorh

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)