Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stock Pipes
Har Screaming Eagle potter, og Stage 1 kit
Er det noe problem å sette på orginlpotter for å kjøre med litt mindre øresus ?
Vil f.eks motor få for mye luft/ bensin i forhold til orginalpottene ?
Må kjøre med orginalpotter til jeg få laga meg noe vendbare lokk innvendig i potta, fjørbelagte heimlagai Reodor Felgen stil :-)
Skull Når en blind leder en blind, faller begge i grøfta Skull
Svar
Hei Gjermund. Motoren får ikke luft i den forstand, den tar luft,, suger til seg luft når stemplet går ned. Nå har du åpnere luftfilter, og dermed vil den kunne TA lettere nødvendig mengde luft. Motstanden er jo forskjellig mellom originale potter har i forhold til SE, du vil med mer motstand (originale) egentlig kunne få en litt rikere blanding, en rikere blanding er ikke farlig for motoren slik som for mager er. For mager gir for varm topp, og en kan ødelegge motor, du går nå motsatt vei, og jeg regner med at "hvis" du merker noe, er det at den er litt tregere og at pluggene kan sote seg.

Men nei, dette er ikke farlig, og frem til Reodor Felgen siden av deg er ferdig med hjemmesnekkeriket, høres ikke dette dumt ut.

Kjekt at du lager ting selvSmile , dog hadde jeg ikke lagt ned for mange timers arbeid eller materialkoster. Ser at de selger i forskjellige størrelser (dimensjoner) db-killer til SE for €22.90.

.jpg   db-killer.jpg (Størrelse: 21.1 KB / Nedlastinger: 56)

Feks hos Taco-Motos
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Gull Gull
Satte på orginalpottene, men da blei på en måte Harlyen litt "borte"
Så det er er ikke aktuelt å kjøre med.
Det sitter lyddemper der i dag, men den er bare "slisstet" med tunger innvendig. Og åpne igjennom.
Tenkte jeg kunne lage til noe som jeg kunne sette i bakerst, som ta den harde lyden. Og at den kan være lett avtagbar.
Skal kun brukes når "gumman" sitter bakpå, eller eventuelt på lengre turer, for å slippe øresus i timesvis etterpå.
Har`u Harley, kan det jo være greit at den høres også, men at man har litt valg for å kjøre litt lydløst også.
Naboen venter en liten småttis i løpet av sommeren også. Kan jo være greit at den får litt søvn også :-)
Svar
Ta deg en tur innom klubben om ett par uker Gjermund. en av gutta kjøpte ett 2-1 anlegg med justerbart spjeld til sin softail.
fin lyd og merkbart bedre effekt. husker ikke eksakt men mener det het noe med Patriot.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Det skal jeg gjøre Jan-Ivar :-)
Svar
(16-07-2014, 10:47)Jan-Ivar Skreiv: Ta deg en tur innom klubben om ett par uker Gjermund. en av gutta kjøpte ett 2-1 anlegg med justerbart spjeld til sin softail.
fin lyd og merkbart bedre effekt. husker ikke eksakt  men mener det het noe med Patriot.

Patriot Defender :-)
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)