Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stramming av kjede
Vil bare oppfordre alle son kjører sykkel med kjededrift til bakhjulet om å sjekke sramminga ofte og nøye. 

Fikk meg en real vekker på vei hjem fra Bergen i går ettermddag. Etter en liten pause med bensin fylling skulle vi  reise videre.
i det jeg tar i gang og girer opp til andre og slipper clutchen og gir gass hoppe kjeden av det bakre drevet. motoren ruser å kjeden kiler seg fast i drve boltene å låser bakhjulet mitt, Heldigvis hade jeg ikke mer en ca - Km/t så jeg klarte å holde meg 
på hjula. Verre var det med kameraten som kom bak meg. han så til høyre for å se om det er klatrt når han skal kjære og når han ser frem over igjen står jeg i veien å han må bråbremse og legger ned sykkelen. 
Heldigvis ingen store skader på hverken fører eller sykkel men guffen opplevelse uansett.

Fikk lånt en kjede av en kamerat son bode like ved å kom meg hjem. stoppa vel 4 ganger på  
25 mil for å sjekke kjeden. fikk ikke igjen god følelsen før jeg hadde igjen 3-4 mil hjem.

i dag er ny kjede montert og strammet tar ikke sjansen på å kjøre med den gamle.

Pass som sagt på stramminga på kjeden. Jeg er bare sjele glad for at dete ikke skjedde i høyere hastighet. 
da hadde det nok gått mye mye værre.

Ride hard but ride safe!
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Automatisk kjede strammer Karl Arve 1 1,191 20-11-2012, 9:15
Siste innlegg: HD1340

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)