Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tapping av batteri jordfeil
Bytt plass på den svarte og røe ledningen på voltmetere. svart skal alltid stå o COM porten
porten du har den svarte i på bildet gjør at du kan måle Ampere. flytter du til den siste porten kan du måle Millieampere.
om den står på 20 eller 10 amp spiller ingen rolle måleresultatet blir det samme.det er bare ett tall for hvor mye strøm man kan måle.
det er alltid lurt å sette på 10 AMP ved første måling. noe som også blir forklart i filmen. hvis strømmen er for høy ryker sikkringa i voltmeteret.
du kan ha opp mot 0,05 ampere som blir det samme som 50 milliampere.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Takk jan ivar. Skal prøve å måle på nytt.
Svar
Kjøpte meg en ny multimeter stolte ikke helt på den gamle.
Denne har 10, så koblet den til og den viste 2.60 når den stod på 10.
Rykket ut mer eller mindre alt og fortsatt var det 2.60 men fant det ut etter noen dager. Når jeg tar bort ledningen til regulatoren får jeg 0, har ikke noe å si om regulatoren er koblet til motoren eller ikke, samme resultat. Men den lader jo, må jeg fortsatt bytte?

Og tusen takk Bagger og Jan-Ivar for god forklaring på hvordan jeg skulle kontrollere dette med strøm
Svar
Der har du funnet feilen Karl-Arve. Ja, du må nok bytte denne regulatoren. Husk å sjekke om stator virker som den skal, ellers er det ofte billigere å kjøpe en pakke med både regulator og stator, samtidig som en da lettere kan "velge" kontakt metode (bare at de passer i hullet til motorhalvdelen).
Men dette er ikke en "unormal" feil hos HD,,
Ofte er det varmen som tar knekken på regulatoren, noen er bedre en andre, og noen gir "livstids garanti". Accel er et av merkene som er godt kjent for god kvalitet på bla regulatorer, etter en kjapp tur på ebay ser det ut som om de er nesten samme pris som b-kvalitet. Ikke kjøp på accel selv, da betaler en raskt dobbelt så mye.
Håper dette gav deg råd og svar
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Supert
Svar
Karl Arve, jeg har vært like "heldig" som deg, men jeg kommer til å bytte ut hele lade systemet. Har laget en egen tråd om det
http://hd4um.com/Thread-3-fase-ladesystem

Men hvis ditt problem kun er regulator, og ikke er av en gjentakende problem, er det rimeligste å kjøpe ny regulator.
Er ett dårlig system hos HD, derfor jeg nå vil prøve noe annet.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Få liv i flatt batteri Bagger 2 2,243 30-03-2015, 22:07
Siste innlegg: Bagger

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)