Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tar det aldri slutt.
Det viste seg at oljedusjen undersetet var greit å fikse, det manglet en skrue Huh
Så da har jeg fått kjørt litt igjen, men her for en drøy uke siden ville den plutselig ikke starte. Greide med god hjelp å få trillet den i gang.
Når jeg trykker på startknappen blir oljelampa borte for sakte å komme tilbake igjen mens det "knurret" i startreleet. Der med ble både automatsikringen og releet skiftet. Ingen bedring..
I dag har jeg vært å investert i nytt AGM batteri, men ikke engang det hjalp
Det gamle ble 350 dager, men ville ikke ta lading og viste kun ca 10 volt.
Så hvis noen har en formening om hva dette kan skyldes blir jeg glad! Smile
Svar
Ett spørsmål før råd. Hvor lang tid tok det etter at du monterte batteriet før du prøvde å starte, med en gang, etter en times tid, eller lengre?
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Først etter 5 min, da fikk jeg overhode ingen respons. Ikke så mye som et klikk, bare oljelampa som slukket.
Så etter et par timer, da turner motoren rundt som bare det. Men er ikke etter en gang. Ikke antydning til gnist.
Må feilsøke mere i morgen..
Svar
Husker ikke helt i farten årsmodellen din, men hvis jord går rett til godt, og det blir i ettertid brukt som jord, sjekk først jording. Ta av min pole fra batteri til rammen, gjør den ren, puss hvor den blir festet til rammen, og skru den tilbake.

Hvis det ikke hjelper, har du nå ihvertfall god jording til gods, og da kan en med multimeter se om det finnes jordings feil eller ikke... Raskere og enklere måte, ikke at det trenger å gi deg svaret på feilen, men da vet du hva som ihvertfall ikke er galt.

Gi melding om det var jordingsfeil eller ikke, før vi tar ett skritt videre
Svar
-89 modell. Pusset og begge polene og festene før jeg kjøpte nye delet. Men skal gå over og sjekke i morgen, alle punktene.
Det rare er at den dagen den ikke startet etter jobben fikk vi dyttet den i gang og da fikk jeg kjørt 2 mil før det kommer et høyt smell og motoren dør. Det kan hende at motoren døde først og at smellet var bensindamp som kom ut i eksosen.
Svar
Se på ledningen som går til startmotoren, både at den har god forbindelse, men vel så viktig at den ikke er blitt ødelagt og ligger til gods noen plasser. (Tykk ledning)

Skulle dette derimot se bra ut, er neste stopp solenoid. Men gi melding først, før jeg skriver en veiledning muligens til ingen nytte
Svar
Hvordan går det med dette Tutte? Jeg er fortsatt sykemeldt, så har ikke hatt muligheten til å ta turen enda. Men om det lar seg gjøre kan jeg ta en titt på sykkelen til helgen om ønskelig.
Svar
Da er feilen funnet etter kyndig Nostagisk titt.
Nye deler ligger hos Death Trap Customs, Ultima komplett kit med coil
http://deathtrap-customs.com.24nb2.srv.i...t&startrow=.

Da får jeg håpe at min sesong også kan komme skikkelig i gang
Svar
Da er Konstabelen på beina igjen.
Veldig greit at noen vet litt mere hva de driver med enn når jeg leker mekaniker/elektriker.
Nå ble det skiftet nytt batteri (AGM), hovedsikring, startrelè, pluggledninger, coil (singelfire) og ny elekrtonisk tenning.
Da måtte det bare virke!!
.jpg   IMG_20150515_221836.jpg (Størrelse: 79.84 KB / Nedlastinger: 20)
.jpg   IMG_20150515_223410.jpg (Størrelse: 76.48 KB / Nedlastinger: 20)
Som dere ser var det en del å skru sammen for meg etterpå.
Det gikk så som så, for når jeg var ferdig hadde jeg hverken hoved lys eller blinlys til venstre duh Angry Scream Thinking
Det viste seg at jeg hadde klemt ledningen til blinklyset så hardt at den jordet alt..
Bare løsne og isolere på nytt så ble det bra.

STOOR takk til Nostalgia som har MYYE bedre greie på tenning og strøm enn meg!!! Smile Smile Smile
Svar
Bare hyggelig, godt å se deg tilbake i salen igjen Wink
Når det passer tar vi en finjustering av tenningen din, har fått ordnet tenningslampe nå. Kjøp inn primærolje til denne kvelden, vi bytter den samtidig Smile
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)