Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tenningsbank
Har små trimma dyna sporten i vinter (2000fxdx) . S&s sylindere og topper .98" . S&s cam plate olje pumpe ++ . Har hatt sykkelen i benk og fått den justert på lazy boys . Men når snøen endelig ble borte og jeg har fått prøvekjørt så har jeg tenningsbank når motoren blir varm . Har og justerbar dyna tenning . Bør jeg finne en annen tenning?
Svar
Hei Arejohann og velkommen til HD4UM.

1. Fikk du utskrift av dyna testen? I så fall, skal en kunne se på det papiret/grafen hvordan tenningen er i forhold til de forskjellige turtall, og skal kunne lese ut om "map/kart" som nå brukes er godt nok eller ei.

Hvilken Dyna tenning er det du har?

2. Ja, før en kan gi svar på om du bør bytte, er det jo greit å vite hvilken du har.

Er det en importert modell (i så fall kan du være så heldig at den har forgasser he he,) nei, men siden det er i skillet mellom forgasser og EFI, ny i Europa var vel i 2000 kun EFI, mens en i USA kunne velge.

Men gi litt til info, så blir det enklere å gi riktigere svar
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Tennings bank dukker aller helst opp når tenninga er justert for høyt.
Dynobenk funker sikkert for å få ting justert og for å få lest ut effekt men den klarer ikke å gjenskape en helt normal
kjøre situasjon.
helt avhengig av om du har forgasser eller injection kan det nok være på plass med en tennings modul med justerbare tenning.
Ofte holder det med en grad eller to for høyt tenning stil at det begynner å banke.

Tennings bank kan også komme ved feil blanding. for mager blanding øker temperaturen i forbrennings rommet og blandingen som suges iknn kan begynne å selv antenne.
for feit blanding kan lage sot av leiringer på stempel og i forbrenningsrom som ved rett varme begynner å gløde og antenner blandingen som suges inn.
Feil varmetall på tennpluggene kan også skape tenningsbank. for varme plugger kan få varmen i forbrennings rommet til å stige såpass at blandingen begynner å selv antenne.

har selv laborert med forskjellige tenningskurver og grunninstillinger for å finne rett tennings tidspunkt. har pgså laborert mye med dyser i forgasser og tennplugg typer.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)