Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tenningsbank ?
Det enkleste er ofte det beste. Stilte tenninga 2 grader mot-urs har nå vært og prøvekjørt en 12-15 mils tur hvor Oslofjordstunellen var innlagt mot slutten, har en stigning på 7 grader noen kilometer og nå virker alt som det skal.
Har ikke mere å bruke på sykkelen nå, du vet en 1000,- lapp her og en 1000,- der det blir penger av slikt.
Hadde nok ikke satt inn sykkelen på verksted bare hørt hva jeg skal gjøre.
Men slapp å vente til mandag-ringte Jan-Ivar og SimSalaBim- så var alt som det skal være.CoolCool
Har tenkt å skaffe ny tenning etter hvert, men ønsker meg også Clutch med lodd (en VPC) ,skifte innmat i girkassa og nytt framdrev ,litt mindre så jeg kan gire den ned litt. Er veldig langbeint nå som arbeidsområdet er flyttet lengre opp på turtallsregisteret.
Kjempefin tur i dag, gradene virket ikke så kalde.Smile    
Svar
artig at det løste seg.
nå kan du bruke vinter`n tilå bytte clutch og tennings anlegg
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Ang tenningen, bra at det virker godt. Husk at bedrifttemperaturen oppnås først etter ca 30 km.
Når du nevnte ett par grader, mente du 2? Hvis den stod på 35 grader, (spørs jo hvilken komp du har nå, 10,5:1?) kan du stille den inn på 30 grader, altså ett par grader til. Men her må du prøve deg frem.

At du må prioritere hva en skal bruke penger på, ja slik er det ihvertfall også her i gården Smile

Ang dreving, tror jeg lager en egen tråd om det emnet, og siden du snakker om å bytte innmat i kassa, er det godt mulig at du kan spare deg for omdrevingen. (og på den måten spare noen kroner).

Kjør forsiktig Smile

Bra jobbet Jan-Ivar
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Min -89 Electra Glide Police Special var satt opp med større bak pulley enn hva som er vanlig på Electra. Dette er gjort for å få raskere akselerasjon.
Etter 4 belt på 4 år bestemte jeg meg for å bytte til kjede, i den forbindelse ble utvekslingen større. Dette var vel og bra men nå etter at jeg fikk flyttet arbeidsområdet til motoren ca 500 rpm høyere hadde det ikke gjort noe å få den litt lavere igjen. Nå gjør den ca 100 km/t i 5.gir ved 2400 som nå har havnet utenfor det nevnte arbeidsområdet. Så å ligge på turtall noe særlig under 3000 virker ikke gagnlig.
Når det gjelder girkassen har den vært med sine 300.000 km og synger litt spesielt på 4.gir og jeg har brukt innmat tilgjengelig til ca 1500,-. Utgående akslel er sliten og ville ikke sitte godt på drevet så dette er sveiset da spleins`n var skadet.
Drømte om en 6.trinns Baker OD6 eller DD6 men synes å bruke slike summer ble overkill.
Svar
6 trinns kasser er vel og bra det. men hvis du slitermed for lav utveksling i dag trenger du neppe ett overgir.

vet du hvilket antal tenne rdu har på drevene i dag?
det enkleste er vel å skifte bakdrevet. spesielt med tanke på at drevet foran er sveiset fast hvisjeg forsto deg rett.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Du forsto meg rett,derfor ser jeg på girkasse og dreving i ett. Har 51 bak..
Og forskjellen mellom 48 og 51 er ikke stor ca 6%.
Drømte om 6 trinns før jeg fikk den drevet om.
Svar
(14-04-2013, 10:10)Bagger Skreiv: Ang tenningen, bra at det virker godt. Husk at bedrifttemperaturen oppnås først etter ca 30 km.
Når du nevnte ett par grader, mente du 2? Hvis den stod på 35 grader, (spørs jo hvilken komp du har nå, 10,5:1?) kan du stille den inn på 30 grader, altså ett par grader til. Men her må du prøve deg frem.

At du må prioritere hva en skal bruke penger på, ja slik er det ihvertfall også her i gården Smile

Ang dreving, tror jeg lager en egen tråd om det emnet, og siden du snakker om å bytte innmat i kassa, er det godt mulig at du kan spare deg for omdrevingen. (og på den måten spare noen kroner).

Kjør forsiktig Smile

Bra jobbet Jan-Ivar
Ja det er helt riktig at jeg nå har 10,5:1 stempler nå.
Lagde et merke og vrei tenninga mot-urs ca 2-3 grader og det gjorde susen.
Hadde et budsjett for å reparere motoren men det sprakk elegant når jeg måtte ha nye topper. De gamle var sprukket.Huh Hadde tenkt å skaffe meg Crane Hi4N tenning.
Må igjen få takke for all hjelp, og på den korte responstiden.SmileSmile
Svar
Så fikk jeg lært noe i dag også Smile
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)