Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thunerslide vs original slide i CV forgasser
har lenge irritert meg over litt dårlig respons fra lave turtall. har følt at motoren har bogga litt før den har begynte å dra. forgassern i Tour Gliden hadde ett trhunderslide kit montert
siden jeg hadde en CV forgasser liggende som jeg hadde modda for å passe Shovel motoren i den gamle sykkelen ble denne henta frem og robba for sliden.
forgasser`n ble demontert fra Tour gliden og Thundersliden ble bytta ut med den originale sliden. beholdt dysene og nåla fra thunderslide kittet.
resultat en motor som for det første går jevnere på tomgang for det andre drar den bedre fra lave turtall. den drar også jevnere.
min mening er at thundersliden er for lett og dermed løftes for fort noe som gjøre at lufthastigheten blir for lav. dermed vil motoren virke lat en kort periode.
dette ble mest merkbart med to på sykkelen. hverken jeg eller madammen er noen lett vektere å da må man ha ork i fra bunnen.

vet at mange mener at thunderslide og alskens dynojet kit gir mer effekt osv men jeg har ikke helt trua.
riktig nok må man dyse om når man har byttet til ett mer åpent luft filter og eksos men noen stor effekt økning får man ikke med å skifte
bare dyser. mer bensin gir ikke bestandig mer krefter.
mange tror jo at om man bytter til en stor forgasser vil effekten øke betraktelig. jeg lar dem leve i trua.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Det er flere måter å få mer effekt, men som du indikerer her, i hvilket turtall får en da den ekstra effekten?
Hva hjelper det deg om du får mer effekt over 5000 rpm?
Alt for mange som kun tenker tall, og ikke kjørestil
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
det har du helt rett i.
sykkelen gikk fint i jevn fart med Thundersliden også men jeg syntes den manglet litt når man skulle gjøre små hastighets forandringer.

personlig liker jeg å gire ned når jeg skal øke hastigheten. sitter ikke å ser på turtellern. hører heller på motoren.
man hører fort om motoren løper lett eller om den går å jobber tungt.
legger sjelden inn femte giret før jeg har passert 80km/t.
Svar
Takk for opplysningen Jan-Ivar, hadde tenk å bestille thunderslide i vinter, så mange som sier det er så bra. Tror jeg heller beholder systemet slik det er foreløpig. Det virker ihvertfall uten problemer.

Har selv avslappet kjørestil
Svar
har du en avslappet kjørestil har du ingen nytte av Thunderslide.
hvis du ligger å stresser på gulstripa vil den nok hjelpe deg.
Svar
Tenkte jeg skulle ta en liten oppdatering her.  Thundersliden ble montert tilbake i forgasseren på Tour Gliden etter en liten stund. nåla som satt i forgasseren jeg hadde på Shovelhead`n gjorde at det ikke fungerte optimalt nok. 
eg fikk aldri rett farge på tennpluggene så jeg monterte tilbake Thundersliden og brukte en del tid på å velge rett dysing i stedet.
Men for noen uker siden dukka det opp en billig dele forgasser på finn.no som ble handla inn. rett å slett for å bruke Sleiden. det fulgte også med nål og litt andre deler men forgasseren var relativt rein plukka. men den inneholdt det jeg trengte.
Så nok engang bel forgasser`n plukka ned og sleiden og nål ble bytte. Nåla som var montert sammen med Thundersliden hadde ett par overganger å den ble vannvittig tynn helt ytterst så jeg følte at motoren miste kraft på topp.
Nål som fulgte med dele forgasseren hadde merking n72f som i følge Tabellene skal være en nål som gir feit blanding.

Var ute på årets første tur i dag å kan vel ikke si annet enn att gass responsen var mye bedre med en urørt sleide og en original nål. 
Den går jevnere på tomgang uten tvil og den svarer bedre når man tar igang. responsen når man gir på er mye bedre. 
forbi kjøring var jo lett som en plett. før ha jeg måtte klikke ned to ganger og vri helt fult fo rå få opp farten men nå slapp jeg plutselig det.  Det er hevet over en hver tvil mener nå jeg at en original forgasser fungerer mye bedre en en som er forsøkt forbedret. Keihin har levert CV forgassere i mange forskjellige utgaver til ett utall av Japanske sykkler som både har mer effekt og er mye kvikkere enn en Harley så de vet nok hva de gjør.

Ser nå frem til å komme skikkelgi i ang med sesongen og forsøke litt andre dyser for å se om det gjør en forskjell. Kanskje kan jeg komme til å måtte teste litt andre tennings kurver også .
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
Sad Keihin forgasser renner over Trond 82 4 833 02-04-2017, 17:39
Siste innlegg: Trond 82
  CV forgasser på en Shovelhead Bagger 1 2,215 27-02-2014, 0:45
Siste innlegg: Jan-Ivar
  Justering av CV forgasser frihågen 7 3,226 20-02-2014, 22:50
Siste innlegg: Gubben
  Bedre justering av Keihin forgasser HD Shovel Bagger 1 4,000 25-04-2012, 15:43
Siste innlegg: Bagger

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)