Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tilhenger til Motorsykkel
Når det er for liten plass på sykkelen kan en tilhenger være et alternativ.

MbW lager flere typer, og lager også custom etter forespørsel.

Her er noen av modellene

Bagger
Ja, som navnet tilsier, denne er laget for Bagger modellene (touring)
[Bilde: bagger-1.jpg][Bilde: bagger-2.jpg]

En litt mer klassisk utgave er Stema
[Bilde: stema-1.jpg][Bilde: stema-2.jpg]

Er ønsket at tilhengeren skal kunne kjøres fort og lettvindt gjennom svingene er Speedster den rette
[Bilde: Speedster.jpg]

På campingplassen vekker denne oppsikt.
Etter siste vals i "forteltet" kan sykkelen kjøres inn.
[Bilde: CM-4.jpg][Bilde: CM-4-2.jpg][Bilde: CM-4-3.jpg][Bilde: CM-5.jpg][Bilde: CM-5-2.jpg][Bilde: CM-6.jpg]

Skal hele familien inklusiv hunden være med har en denne
[Bilde: dogtrailer.jpg]
(Alltid like kjekt for en hund å måtte sitte i en tilhenger festet til en Harley-Davidson......."Han hørte godt etter FØR ferien")Wink

Mer info bilder og priser
MbW
PS: Siden er KUN på nederlandsk Dodgy, gi mld hvis jeg skal oversette noe.

Oppdatering 15/1-2014
Ny side, etter meget velykket salg.
Tourmaster
Siden er på Nederlandsk, Engelsk og Tysk
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Mange fine tilhengere her.
Men jeg ønsker meg en 1 hjulshenger fordi den skal legge seg over isvingen og følge sporet til hjulene foran. Har syklet mye med tilhengere både på vei og i marka. Har 2 stk 2 hjuls og 2 stk 1.hjuls hvorav jeg har bygd og testet en av hver så jeg vet godt styrkene og svakhetene til de forskjellige typene.
Målet er å lage en forstørret utgave av den på bildet med en stor glassfiberbeholder som ser ut som bensintanken på sykkelen og har lykter og bakskjerm som sykkelen.    
Ser for meg at det største utfordringen blir innfestingen på sykkelen og å få dette godkjent
Svar
Jeg vett at Freebird har laget flere ett hjulet tilhengere. Kansje du kan få noen ideer med å se på bilder av de, få tak i et chassis eller hel tilhenger?

Den på bildet, med dine farger burde vel være midt i blinken????

.jpg   flh-tilhenger.jpg (Størrelse: 30.63 KB / Nedlastinger: 101)

Denne siden er også på engelsk. Med å trykke på linken kommer du inn på ett hjulte tilhengere, rett under står den med FLH,,ja resten sier seg selv.

Schuring
Svar
Denne har jeg ikke sett før, passet jo kjempe bra i stilen til min sykkel.
Hovedårsaken til at jeg vil ha en henger er å kunne ta med meg større kolli. Problemet med denne er at den har 3 rom ikke ett stort. Men hvordan den er hengt fast på sykkelen er interesant for hvis koblingen er EU-godkjent så.. SmileSmile
Ingen forhandler i Norge så,det tar ca 12-15 timer å kjøre ned til fabrikken.Confused
Svar
Fant et par bilder til av denne tilhengeren.
Den veier 41 kg, og har en ladekappasitet på 180 liter.

.jpg   flh-2.jpg (Størrelse: 10.53 KB / Nedlastinger: 88)    

Hvis du ønsker kan jeg godt ta kontakt med bedriften for å informere.
Også ang pris, siden Norge ikke er i EU trenger du ikke å betale moms,,dette gjelder vel å merke hvis den blir sendt. Mva i NL er nå på 21%.
Svar
Fant forhandler i Sverige, HJL Trailers.
Den blir altfor dyr. Det som hadde vært interesant er tilhenger festet både på sykkel og tilhenger.
Hvis festet er EU-godkjent tror jeg det går lettere å bygge en tilhenger som er godkjent.
Litt av vitsen er jo å ha lagd noe selv som ingen andre har. Har bygd,utviklet og testet flere av hengerene mine- Bla annet en etthjuling som balanserte seg selv,tålte å ha 110 Ah bilbatteri i kassa som du konne kjøre ned trapper uten at eggene (i kartongen) ble knust Har mange ideer om forbedringer/ekstra utstyr.
Kanskje jeg skaper ett behov/kunder..
Svar
Hvis noen skulle være interresert er prislisten her. Se da på price excl vat, siden de ikke rekner moms.
Transport til norge kommer på €350.

Bedriften har gitt meg kontakt adresse til et par stk i norge som allerede har fått de godkjent i norge. Så der bør ikke problemet ligge.

.pdf   31- Aanhangers Dealer Engels-2013(1).pdf (Størrelse: 240.58 KB / Nedlastinger: 8)
Svar
Etter at salgstallene var meget gode, satses det nå mer på salg av disse tilhengerne.
Ny internett side og flere modeller som kommer, håpes det på at suksessen vil vokse.

NY SIDE altså
Tourmaster

Engelsk, Nederlandsk og Tysk språk.
Svar
Terje Lange. Du har pr email vist din interesse i camping tilhenger. Alle 4 camping tilhengere de har er 110 kg tørrvekt.
Selvsagt vil jeg være behjelpelig med mer info slik at du eventuelt kan importere en inn til Norge. Smile
http://www.tourmaster.nl/nl/c-228900/cam...vouwwagens

PS Prisen er med NL moms (21%), denne vil bli trukket av når det gjelder eksport.
Svar
Eg er på leit etter ein hundehenger til schäferhund, så eg sjekka sida du linka til. Der fant eg ikkje noko som var "fine" nok, slik som den på bilde i tråden. Har du noko info om custom made?
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)