Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vann over hodet?
Hei

Nettopp kjøpt min første sykkel noensinne, og skal etterhvert igang med kjøring og lappen. Spent som bare det og leser det meste jeg kommer over.....men i gleden over å være lykkelig eier blir jeg og litt betenkt over alle som ikke anbefaler min sykkel som førstegangs! Har en Fatboy 2002 mod. Og har ikke lyst til å være påsitter lenger enn jeg må Flau
Er det virkelig håpløst å starte med? Riktignok er jeg dame, men jeg er over 175 høy. Ikke er jeg den som gir opp så lett heller. Noe annet valg var ikke vurdert engang, kanskje litt korttenkt....men nå er den min Hi-Hi

Forøvrig veldig bra forum med mange gode tips så her vil jeg nok være flittig innom
Svar
Hei Fersk og godt voksen. (vurder å bytte navn he he)

Fatboy, og du er en dame på 175,,,,,, med andre ord, dette burde passe som hånd i hanske. Fatboy er den mest solgte sykkelen i California, nå skal jeg ikke røpe hvor mange % som er kvinner, men ja, den passer veldig godt til personer under 180.
Fatboy er overhode ikke noen dum sykkel å starte med, og sikkert ikke utfra din høyde.

Kjekt at du liker forumet, håper at du vil ta deg tid til å svare, starte tråder osv.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Bare send meg en pm med hvilket brukernavn du ønsker, så forandrer jeg det Smile

Glimrende sykkel i forhold til din høyde
Svar
Navnet er forandret, husk at du nå må logge inn med brukernavnet Lillian58
Svar
Takk, det gikk fint :-)
Godt å høre at det sannsynligvis vil gå helt fint, første prøvetur til helga!
Svar
En Fatboy har lavsittehøyde og lavt tyngdepunkt, det gjør sykkelen stødig.
Har mange vintre på 2 hjul, i begynnelsen KTM og Honda offroadere men gikk over til sykler med lavt tyngdepunkt og godt dreimoment.
Kjører Electra Glide med piggfrie vinterdekk nå.
Prøv og se, liker du ikke Fatboyen kanskje en Dyna eller en touring.
Svar
(29-07-2015, 20:45)tutte Skreiv: En Fatboy har lavsittehøyde og lavt tyngdepunkt, det gjør sykkelen stødig.
Har mange vintre på 2 hjul, i begynnelsen KTM og Honda offroadere men gikk over til sykler med lavt tyngdepunkt og godt dreimoment.
Kjører Electra Glide med piggfrie vinterdekk nå.
Prøv og se, liker du ikke Fatboyen kanskje en Dyna eller en touring.

Høres betryggende ut, jeg har jo allerede fått den i garasjen og er ikke klar for å bytte sånn umiddelbart. Det blir den jeg starter med og den jeg blir vant med - og gleder meg vanvittig til våren
Svar
Hei og velkommen til de gales verden
Fatboy er ingen dårlig sykkel å starte med. mange tror at man må starte med Sportster men det er bare tull.
jeg tror du vil bli veldig fornøyd med valget av sykkel. Softail modellene er stabile og greie sykler som mange sverger til.
De mangler nok litt kjøreegenskaper i forhold til Sportster, Dyna og Touring modellene men er nok en bedre lang tur sykkel en f.eks Sportster.
det viktigste av alt er at du selv liker sykkelen du har valgt. å kjøpe noe bare fordi andre mener man burde gjøre som dem.

Kos deg med sykkelen du har valgt. lange turer eller korte spiller ingen rolle.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
(29-07-2015, 23:30)Jan-Ivar Skreiv: Hei og velkommen til de gales verden
Fatboy er ingen dårlig sykkel å starte med. mange tror at man må starte med Sportster men det er bare tull.
jeg tror du vil bli veldig fornøyd med valget av sykkel. Softail modellene er stabile og greie sykler som mange sverger til.
De mangler nok litt kjøreegenskaper i forhold til Sportster, Dyna og Touring modellene men er nok en bedre lang tur sykkel en f.eks Sportster.
det viktigste av alt er at du selv liker sykkelen du har valgt. å kjøpe noe bare fordi andre mener man burde gjøre som dem.

Kos deg med sykkelen du har valgt. lange turer eller korte spiller ingen rolle.

Takk for det Jan -Ivar

Høres flott ut og her gledes det til våren igjen og turer i flott nordnorsk naturf Hi-Hi
Svar
Hvis Fatboyen står i garasjen er det ingen grunn til å prøve noe annet (enda).
Til Harley er ettermarkedet STOORT så du kan tilpasse Fatboyen helt etter dine egne ønsker og lommebok.
Senke, bredde, choppe, trimme eller sette på fremflyttersett, ny sal, høyere, lavere,bredere eller smalere styre.
Og så har vi det estetiske....
Kjør, kos og gled deg, eller omvendt gled deg, kos deg men kjør!
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)