Innlegg: 716
Tråder: 78
Ble medlem: Mar 2013
Omdømme:
20
Nå har jeg sjekket støtstengene etter alle kunstens regler og de er det ikke noe feil på. Det som er det underligste er at dette ikke er der hele tiden men kommer etter en stund og hvis jeg kjører "veldig pent" virker det som tikkingen blir svakere for så å komme tilbake hvis jeg skuffer på litt kull.
Lyden kommer ikke under selve pådraget/akselrasjonen men er sterkere når motoren bremser.
Hvis det er råden skulle dette vært motsatt, eller?
Har pratet med noen kloke hoder (og noen ikke fullt så kloke) med samme type motor (EVO) og dette var noe de også hadde opplevd. En hadde til og med byttelånt oljepumpe for å se om det hjalp, men nei.
Oljetrykket på en varm EVO er som kjent ikke høyt, men oljelampa lyser ikke (kun ved start/stopp).
Konstabelen får jo kjørt seg med masse oppakning og høy hastighet over lange perioder og jeg synes at den ikke drar helt som før. Det virker ikke som den går like lett, litt urein gange. Best merkes dette ved 4000 rpm hvor jeg nå har max. dreimoment med den nye kammen, siden jeg kanskje kjører de samme lange motbakkene på motorveien gang etter gang vet jeg hvordan den skal være.
Innlegg: 1,570
Tråder: 650
Ble medlem: Feb 2012
Omdømme:
72
Har du mulighet til å ta en kompresjons test? En kan da bedre utelukke feks ventiler som ikke lenger klarer å lukke seg helt (sot på ventilsete), samtidig som en kan kontrollere om evt stempelfjører tetter i motsatt ende.
Er det forskjell på varm og kald motor?
Bagger, the real custom Harley touring
Innlegg: 1,570
Tråder: 650
Ble medlem: Feb 2012
Omdømme:
72
Kompresjonstest kan gi identifikasjon på feks sot he he, slitte hydrauliske løftere, stempelfjører, men også på (siden ventiler ikke stenger) hvis løfterne er feil innstilt (men dette har du jo utelukket)
Bagger, the real custom Harley touring