Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vibrering
En god kompis har kjøpt seg en electra 1988 modell.
Det vi lurer på er hvorfor den gir vibrasjoner under fart
Virker som om fronten går opp og ned og på den måten vibrerer eller jokker sykkelen.
Noen ide hva dette skyldes
Svar
Ubalanse eller urundt hjul.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Vibrerer eller rister det i styret? Ellers tror jeg Jan-Ivar er inne på problemet.
Ubalanse vil gi risting eller vibrasjoner i styret, urundt hjul gir ofte en hoppende følelse, men her trenger det ikke å gi utslag på styret.
I teorien "kan" dette også ha noe med gaflene å gjøre, men tvilsomt. Se etter om det er luft trykk i gaflene, skal være en nippel du kan fylle på med en handpumpe. Må vel og merke ha et måleskive på denne pumpen. Bruk IKKE trykkluft.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Takk for tips. Skal bort til han i morgen
Svar
8 år gammelt dekk uten luft var problemet. Knallhardt var det.
Etter hva jeg har lært her inne er dette farlig å kjøre med
han skal kjøpe nytt dekk i uka
Svar
Dekk er ferskvare!
PÅ motorsykkelen vil jeg ha nye dekk. helst hver sesong. på bilen derimot spiller det liten rolle.
Svar
8 år gammelt flatt fremhjul, jeg mangler ord Smile
Å kjøre med slikt utstyr på våt veibane og holde sykkelen er vel også en egen sport,,,,,Men for farlig for min del.
Ja la han bytte så kjapt som mulig.

Er forøvrig en bakdel med Dunlop (hvis det er Dunlop da), de slites egentlig for sent, skremmende at jeg skulle bruke slike ord som at ett dekk slites for sent, skulle vel bare være fordeler med mange kilometer pr dekk, og ja, hvis en kjører mange kilometer pr år, men ellers får en nettopp dette, dekket ser visuelt bra ut, mye godt mønster, men steinhardt og farlig å kjøre med.

Som Jan-Ivar sier, dekk er ferskvarer.
Det er bedre å kjøpe billigere dekk ofte, en å kjøpe dyrt dekk og ikke bytte på mange år.
Svar
www.motorsykkeldekk.com
har finner du det du trenger til gode priser.
Jeg valgte Metzeler ME888 både foran og bak i år. har kjørt ME880 på den gamle sykkelen og har vært veldig fornøyd med det.
Tok første tur til jobb i dag. -2 grader betyr jo kald asfalt og kalde dekk. må si det føltes helt greit. dekkene gir godt gre
har ingen følelse av at det skal slippe.

fordekk har jeg stort sett byttet annet hvert år da det slites mindre en ett bak dekk som jeg har skiftet hvert år.
jeg kjører mye og hardt så dekk er forbruks vare
Svar
Fine. Takker Jan Ivar
Svar
Paul Walker (Need for speed) var som kjent i en ulykke som fikk et tragisk utfall.
Nå har de "funnet ut" hva som var grunnen til denne ulykken, fart og 8 år gamle dekk.
Dekkene kunne ikke pga sin alder holde grepet på veien i farten kjøretøyet holdt, noe nyere dekk ville.

Ferske dekk er viktig,
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)