Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vinter er mekke tid.
Vel nå er sesongen definitivt over. kunne sikkert ha kjørt noen mil til men ett blankslitt bakdekk satte en stopper for det.

Vel jeg har så vidt begynt med vintern`s vedlikehold og selvfølgelig noen oppgraderinger.
Har handla inn et Klock werks ergo bar styre. det er på vei i posten i fra en kar på Eidsvoll.
har også bestilt ei pakke i fra J&P Cycles i Usa. skal bytte ut clutch wire,gass wire og retur wire med stainless steel braided wirer.
Bremseslangene foran og bak måtte også byttes ut. slangene i seg selv var like gode med de pressa hylsene som holder dem til rørene hadde mer eller mindre rusta bort.
Nye og oppgradret foringer til svingarmen er også bestilt. håper å bli kvitt selvstyringen som den har holt på med. ikke moro å ligge i 100-120 km/t og føle at sykkelen kjører med ett hjul i hver hjulspor.
nye hjullagre ligger i garasjen.
service deler og olje er på vei i posten,

har begynt å demontere sykkelen for å få skiftet alle delene og merker jo at det er mer skruing på denne sykkelen for å kifte noen små deler enn det er på den gamle.

har begynt jakta på air manifold til fram gaffelen i fra en nyere modell
luft reservoaret til fram gaffelen ligger i styret og nårjeg skifter ut det må jeg ha noe annet.

skal ta noen biler underveis og legge ut.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Spennende!
Hvilke foringer er det du har bestilt til svingarmen?
Uansett smart å bytte ut bremseslangene, de kan se fine ut, men ofte blåser de seg opp som en ballong når en bremser, og en mister dermed trykk.
He he, ja det er nok stor forskjell på denne sykkelen og SH som du skrudde på tidligere. Du har nok også noen hundre meter mer ledninger Smile

Blir spennende å følge med på
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Har bestilt foringer laget av Delrin.
http://www.jpcycles.com/product/700-540
satser på at disse skal gjøe jobben med å stabilisere bakramma. har demontert i dag. fant ingen slakk men isolator blokkene er helt
klart deformert noe som nok gjør at ting ikke er på linje.
Svar
Da fant jeg ut hvem som har produsert foringene jeg har bestilt.
http://www.sta-bo.com
ser at det har blitt populært i USA å bygge om sving armer fra 2002 og nyere til å passe rammen fra 2001 og eldre.
alt man trenger er ett forings sett og selvfølgelig en felg med 1" aksel.
men det er ikke noe for med. det blir neon få modifiseringer på sykkelen ,men alt det originale blir lagt på hylla slik at jeg kan
sette den tilbake i original stand hvis jeg ønsker det.
beholder denne sykkelen også.
Svar
Når jeg først var i gang bestilte jeg like godt nye dekk.
bestilte 130/90x16 Metzeler ME888 både foran og bak i fra http://www.motorsykkeldekk.com
har kjørt Metzeler ME880 på den gamle gode Shovelhead`nog har vært veldig fornøyd med det.
det sitter Dunlop dekk å sykkelen nå. begge dekkene ble montert i 2008 noe som medførte at de var en tanke harde og
glatte. slite styrken er helelr ikke mye å skryte av. bakhjulet er helt utslitt. jeg rakk å kjøre rundt 450 mil i høst
Er veldig spent på de nye ME888 dekke. de har fått mye skryt å diverse forumer i USA.
de skal være bedre en ME880 så dette blir spennende
Svar
Metzler er skikkelig bra kvalitetsdekk.
Men jeg fant ME880 litt for glatte på is og snø
Svar
Pakke i posten i dag. JIPPI!
Klock Werks ergo bar, 2" høyere en originalt og noe rettere.
mye mer behagelig vinkel på håndledda.
bare måtte ut å prøve montere, fungerer helt utmerket med originale wirer og ledninger.

Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)

.jpg   1386186102322.jpg (Størrelse: 15.48 KB / Nedlastinger: 89)
.jpg   1386186368096.jpg (Størrelse: 16.2 KB / Nedlastinger: 89)
.jpg   1386187092212.jpg (Størrelse: 11.96 KB / Nedlastinger: 89)
Svar
Tøft. Fortsatt på en høyde slik at du slipper at vann renner ned inn under armene.
Godt at du slipper å forlenge elektriske ledninger.

Kommer du til å ha skjermen original eller blir den kortet ned litt?
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Spennende Jan Ivar. Kunne tenkt meg å gjort noe av det samme på min, fått styret litt nærmere kun 1-2" men de jeg har nevnt det for ristet på hjernen når jeg sa jeg hadde trykkluft i selve styret.
Hold oss oppdatert.
Svar
Styre virker akkurat passe høyt, har fortsatt hendene under skulder høyde. Høyden har egentlig ikke vært noe stor problem.
Det som har plaget meg er vinkelen på håndleddene.
sliter med vonde armer etter noen år som mekanikker, og ble fort sliten i håndledda med original styret.

holder på med en plan ang luft reservoaret i styret. dette ble bort på 97 modeller og nyere. tenker derfor å finne delene fra en slik modell.

I dag har jeg skifta hjullagre i bakhjulet og demontert det gamle dekket. satser på å få nye dekk rett over helga.

har også skiftet olje i støtdemperne bak. Bagger ga meg den ideen. i en annen tråd. som sagt så gjort. tok med meg demperne på jobben.
tenkte først å la dem stå på hode å renne til de ble tomme men det fant jeg fort ut at tok tid. hva gjøre?
jo vi har det presse på jobben. kobla til luftslangen satte demper`n
opp ned i pressa la slangen i ett desiliter mål å så var det bare å
pumpe forsiktig på pressa. når demper`n trykkes sammen bygges det trykk i den og olje renner enkelt og greit ut.
etter 5-6 repitisjoner var demperne tomme.

å fylle dem ble nok en liten tanke operasjon. tenkte først å bruk trakt men det tok alt for lang tid. tilbake til pressa.
satte opp demper`n slik den sitter på sykkelen og presset den helt sammen med pressa. satta trakta i hullet hvor luftslangen vanligvis sitter. målte opp rett mengde olje som jeg tømte på ei flaske.
så var det bare å tømme olje i trakta mens jeg åpnet krana forsiktig på pressa. dette laget akkurat nok undertrykk til at olja ble sug inn i demper`n
måtte gjentatt noen ganger men det fungerte helt utmerket.
så nå er jeg spent på hva tykkere olje i demperne bak gjør med
dempingen og kjøreegenskapene.
skal ha samme tye olje i gallene.
kjøpte Screamin eagle Heavy duty olje. det eneste jeg handler i Pølsebua i Oslo.

Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)

Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)