Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vinter er mekke tid.
Har slitt med det samme problemet på noen andre dempere, men har man tilgang til presse var dette lurt.
Høyden er heller ikke noe problem for meg men jeg ønsker å sitte litt mere bakoverlent, dvs rett opp ikke forover
Svar
sjekk ut siden til Klock werks
http://www.kustombaggers.com/ERGO-Bars--...d=-1750#/0

Klock werks ergo backmå jo væretingen for deg Tutte.
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
God forklaring på hvordan en kan fornye oljen i støtdemperne bak Jan-Ivar.

Ang luft reservoaret, en enkel løsning er å sveise igjen åpningene på veltebøylen, og dermed bruke ideen de hadde tidligere.
Ellers kan en jo montere en egen "tank", feks et rør som en tetter i begge ender, med din sykkel kan du gjemme den enten i kåpen (må da borre hull) eller under dashboardet (er god plass der). Jeg hadde nok valgt veltebøylen, enkel og billig måte å fikse problemet på.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Da har man løst problemet med luft til gaffelen.
en mail til Harley Høgger`n på Heimdal så var den saken klart
deler på vei i posten. fikk mail i går om at nye dekk blir levert til meg på Mandag.

Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)

Svar
Du bryter vel fysikkens lov litt her Jan-Ivar Smile
Dess større rom luften er i, dess mer luft er det jo for gitt trykk. Når du nå bremser (gaffelen går i sammen) eller kjører over en hump (gaffelen går sammen) vil litt luft lekke ut, og trykket synke. Tilbake til mengde luft, du vil nå ikke få "inn" mer luft i gafflene før du pumper på nytt, noe jeg ikke tror du vil gjøre flere ganger pr tur.

Måten du gjør dette på er vel heller at du eliminerer bort luft funksjonen, og kjører kun med olje demping. Dette trenger ikke by på problemer, men venn deg til gafflene, de vil jo ha en litt annen virkning en tidligere.

Eventuelt monter en tank av et slag,,,,
Svar
Vi får prøve. det funker jo på 97mod og nyere sykler.
har ikke funnet noen utlufting på gaffelbeina. originalt sitter det en gummislange fra styret og ned til manifolden som forbinder gaffelbeina. på denne sitter det en solenoid som det for meg ser ut til får strøm så fort tenningen skrus på.
det var fortsatt trykk i gaffelbeina da jeg skrudde av luft manifolden
Road King hadde i 95 ikke reservoar i styret men der i mot løsningen som på bildet.

men vi får se hva det ender opp med.
Svar
Jeg har stående en Honda V65 Magna med samme system som avbildet.
Ikke noe eksternt resrvoar, all luft i gaffelen. En MotoGuzzi jeg hadde tidligere likeså. Jeg måtte etterfylle litt innimellom men ikke noe dramatisk.
I dag skal jeg gjøre ingenting.
Jeg gjorde det i går også, men ble ikke ferdig.
Svar
to pakker med smultringer dukka opp i dag.
nye dekk ligger klare for montering
Svar
svarte smultringer i år.

spent på å prøve disse. ME880 har jeg vært veldig fornøyd med.

Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)

.jpg   1386678235110.jpg (Størrelse: 14.08 KB / Nedlastinger: 26)
Svar
Alltid godt med nye dekk, flere burde byttet selv om de ikke er nedslitt.
Hadde nettopp en som kom til meg uten luft i fremdekket, dette var noe han ikke viste om, og grunnen var jo enkel, gummien var så til de grader stiv at det ikke engang vistes at det ikke var luft i det. Glatt som fy selvsagt i rein,
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)