Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vinter er mekke tid.
Jule forberedelsene er i boks så da kan far sete seg ned i garasjen å slappe av med litt små pussling på Motorsykkelen.
pakka ra Harley Høgger`n dukka opp Torsdag så da var tiden inne for å få det montert.

.jpg   P1050947.JPG (Størrelse: 120.61 KB / Nedlastinger: 96)

.jpg   P1050948.JPG (Størrelse: 112.46 KB / Nedlastinger: 96)

.jpg   P1050949.JPG (Størrelse: 103.1 KB / Nedlastinger: 96)
dette er originale deler fra en Road King så da passer det rett på uten noen form for modifisering

forgasser`n er på plass og bensin slangen er montert. har ikke feste den enda i tilfelle jeg må demontere for å få på plass gass wirene.

.jpg   P1050956.JPG (Størrelse: 93.94 KB / Nedlastinger: 96)

så var det eksos anlegget. Min versjon av et true dual anlegg kosta den nette sum av 90 kroner, og ca 3 timer med kapping, tilpassing sveising og sliping for å få det til å passe.

.jpg   P1050950.JPG (Størrelse: 101.52 KB / Nedlastinger: 96)

.jpg   P1050951.JPG (Størrelse: 115.17 KB / Nedlastinger: 96)

.jpg   P1050957.JPG (Størrelse: 127.31 KB / Nedlastinger: 96)
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Bra jobba, du har ikke slik "overløper" mellom høyre og venstre side.
Er det bra eller?
Svar
Har fjerne overløperen på bakre sylinder`n ja. om det er bra finner jeg ut når våren kommer.
har litt trau på det ihvertfall lyd messig. kjedelig å hå potter på to sider av sykkelen men kun lyd på en side.
Svar
Godt meden fri dag i fra diverse familie besøk og tunge middager.
det ble en tur ut i garasjen i dag. måtte få montert opp julegaven fra sviger`s.
var så heldig å få en real arbeids benk å den må jo på plass.
men fikk da gjort litt på sykkelen også. ny laydown skiltplate ble da montert.
gir og primær ble tappet for olje og clutch wiren demontert.
håper å få pakka med service deler wirer g svingarms foringer før helga.

.jpg   P1050963.JPG (Størrelse: 111.67 KB / Nedlastinger: 80)

.jpg   P1050964.JPG (Størrelse: 110.32 KB / Nedlastinger: 80)

.jpg   P1050961.JPG (Størrelse: 81.92 KB / Nedlastinger: 80)

.jpg   P1050960.JPG (Størrelse: 119.37 KB / Nedlastinger: 80)
Svar
Endelig dukka det opp pakke i fra J&P Cycles.
ble vekka av Madammen på nyttårs aften med beskjed om at hun hadde tatt i mot ei pakke til meg. der var endelig delene jeg hadde venta på. i dag ble det en tur i garasjen.

nye og stivere foringer til styret. skal på plass

.jpg   P1050970.JPG (Størrelse: 106.67 KB / Nedlastinger: 62)

nye gasswirer måtte på plass før kontrollene kunne monteres på styret

.jpg   P1050973.JPG (Størrelse: 111.29 KB / Nedlastinger: 62)

styret med kontroller og brytere på plass.

.jpg   P1050974.JPG (Størrelse: 94.76 KB / Nedlastinger: 62)

ny ckutch wire på plass

.jpg   P1050981.JPG (Størrelse: 107.57 KB / Nedlastinger: 62)

ny bremseslange til bakhjulet på plass Goodrich metal omspunne slanger med skrudde ender.

.jpg   P1050982.JPG (Størrelse: 105.39 KB / Nedlastinger: 62)

nye bremseslanger foran Goodrich det også selvfølgelig. skredder sydde til sykkelen. slangen opp til styret ble for kort. har byttet styre til Krom werks de sier at originale slanger osv kan brukes det stemmer ikke Wirer ogledninger er lange nok men bremseslangene.
har teste med den originale også

.jpg   P1050983.JPG (Størrelse: 101.45 KB / Nedlastinger: 62)

enkelt og greit å montere.

.jpg   P1050984.JPG (Størrelse: 102.73 KB / Nedlastinger: 62)

det ble ny clutchwire også.

.jpg   P1050986.JPG (Størrelse: 123.02 KB / Nedlastinger: 62)

tok like god med pluggledninger også, litt små skuffa når jeg ser hvordan de er laget men men. kan ikke vinne hvergang

.jpg   P1050977.JPG (Størrelse: 83.86 KB / Nedlastinger: 62)

foringer til svingarmen var også i pakka. de ligger i bilen sammen emd sving ar,em. skal få pressa dem på plass i morgen på jobben.
lager en bilde serie av det
Svar
Ny dag nye muligheter.
fikk montert foringer i svingarmen. tok en masse bilder trodde jeg,
men det viste seg at det kun var 1 bilde av jobben som ble gjort.

Vi har hydraulisk verktøy vi bruker til å presse ut og inn hjullagre uten å måtte demontere spindelen fra bilen.
blir også brukt til bærekuler og diverse foringer som jan skiftes uten at bærearmene må demonteres fra bilen. dette verktøyet ble brukt til å presse ut de gamle foringene. en enkel og grei jobb når man har utstyret.
passet på å rengjøre godt før nye foringer ble presset inn. brukte ei normal skrustike til å presse foringene inn så langt det gikk. måtte så over på verksteds pressa for å få dem helt på plass.

.jpg   P1050989.JPG (Størrelse: 94.1 KB / Nedlastinger: 44)

tllbake i garasjen var det tid for å montere svingarmen på plass.
alle delene linet opp. nye foringer i svingarmen nye gummioppheng til motor og svingarm.

.jpg   P1050992.JPG (Størrelse: 103.74 KB / Nedlastinger: 44)
svingarmen på plass.

.jpg   P1050995.JPG (Størrelse: 110.66 KB / Nedlastinger: 44)
Gummioppheng på plass med polyuretan foringer montert.

.jpg   P1050996.JPG (Størrelse: 108.75 KB / Nedlastinger: 44)
så på plass ,ed lagerbukkene dra til med moment og svingarmen er montert

.jpg   P1050997.JPG (Størrelse: 92.69 KB / Nedlastinger: 44)
så var det tid for montering av bakhjulet.

.jpg   P1050998.JPG (Størrelse: 123.33 KB / Nedlastinger: 44)
ny speedometerwire måtte også til. trodde jeg hadde fått feil men hadde demontert mer en jeg behøvde da jeg tok av den gamle

.jpg   P1060001.JPG (Størrelse: 89.4 KB / Nedlastinger: 44)
når bakhjulet bakhjulet avr montert kunne jeg endelig justere inn styret til og kjenne litt på sittestillingen. tror dette blir veldig bra

.jpg   P1060002.JPG (Størrelse: 91.35 KB / Nedlastinger: 44)
måtte bare montere bøylene og side dekslene.

.jpg   P1060004.JPG (Størrelse: 58.41 KB / Nedlastinger: 44)
Svar
Ser veldig bra ut dette her Jan-Ivar.
Kommer du til å kjøre med toppkoffert? ellers ser det mye penere ut med å flytte skiltet under baklyset. (skal legge til bildet av holderen jeg mener), en må (bør) da blende eller farge delen på baklyset som nå er gjennomsiktig.

Du vil få en mye mer stabil bakpart på sykkelen nå, håper du har kjørt den så pass mye før du byttet at du merker forskjellen Smile
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Sterk inspirasjonskilde å se garasjen din og det at du får skrudd litt hver dag Jan Ivar. Må se å få meg et sted å skru på sykkelen min også, får litt dårlig samvittighet for de gamle eselet mitt.
Svar
MEN Jan-Ivar, du har glemt en viktig ting,,,,SK he he. Hadde vært kjekt å se at du hadde laget til en SK (system kontrollør, en annen tråd).
Den skal jo tross alt ikke brukes de første dagene, og prisen å lage det selv er relativ minimal ...

Blir vel neste bilde......Hi-HiHi-Hi
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Takker for tilbake meldinger.
Topp koffert blir nok litt til og fra. tror ikke det blir noen ny skiltholder synes det sitter bra der det sitter
jeg rakk å kjøre 450 mil fra jeg hentet t sykkelen i midten av August og ut Oktober. merket mest til fleksingen i hastigheter over 100 km/t. skal bli spennende å prøvekjøre og se forskjellen.

System kontroller hadde jeg helt glemt, ja vi vår se om det blir noe. håper å være ferdig med denne om ett par uker.
da skal jeg begynne på den gamle gode Shovelhead`n.

Takk for det Tutte. koser meg stort i garasjen. er spå greit å kun ha 5-6 meter å gå for å komme til garasjen.
må nok finne deg ett sted Tutte. det er Balsam for sjelen og ikke minst Psyken å kunne gå ut i garasjen for å skru litt.
Spotify på telefonen og øreplugger funker. kan sitte i timesvis og høe på god Metal og skru sykkel.
glemmer alle problemer og sorger. tålmodigheten får en helt ny mening også.
når annormalt går i taket for de minste ting kan man plutselig sitter å fikle og fikle uten at det i det hele tatt så mye som kiler i Tålmodighets nervene.
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)