Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vinter er mekke tid.
Måtte en tur i garasjen i dag også. det ble ikke noe stort i går.
er jo så å si ferdig med det som skulle gjøres.
venter på nye eksos pakninger, når de er på plass sal motoren startes for å få gå seg var, slik at jeg kan få skifta motor olje og filter.

men man må jo finne på noe. hadde ett polerings sett fra Clas Ohlson
liggende så da måtte det jo prøves. begynte på de bakre kåpe festene
finishen var ikke mye å skryte av . først en runde med diamant fila for å ta noen små støpekanter. så 400 våt papir og til slutt 800 våt papir. før det ble en runde med rensebørste og rense voks og til slutt polerings voks på filtskiva.
kanskje ikke så lett og se men det ble mye bedre.
Før:

.jpg   P1060005.JPG (Størrelse: 98.47 KB / Nedlastinger: 82)
Etter:

.jpg   P1060006.JPG (Størrelse: 101.89 KB / Nedlastinger: 82)
med den lille suksessen i baklomma var det de nedre gaffelbeina sin tur. samme prosess her. kunne sikker blitt mye bedre med bedre utstyr og det faktum at gaffelbeina ikke ble demontert.
men det ser som sagt bedre ut.
kanskej ikke så lett å se med det til venstre i bilde er ferdig polert det til høyre er slik utgangs punktet

.jpg   P1060011.JPG (Størrelse: 111.73 KB / Nedlastinger: 82)
ferdig montert. skjermen er ny vaska lakk rensa og polert.
tok like godt å fjerna bøylene under forskjermen også.

.jpg   P1060013.JPG (Størrelse: 92.18 KB / Nedlastinger: 80)
A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Svar
Trodde ikke du var forstander for bling blingerting

En kan også til slutt pusse litt med aluminiumsfolie, noe som også er fantastisk på chrome som "finpuss".

Ser bra ut dette her Jan-IvarHi-Hi
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Aluminiumsfolie, den var ny for meg.
Må prøves (en gang..)
Svar
Bling Bling er ikke helt min greie det er riktig.
men det er nå engang sånn at det er mye krom på en touring sykkel, og gaffel beina så oikke på så veldig pene ut.
derfor be det ett forsøk med polering.
Svar
Hva er forskjellen på å pusse med våt eller tørt sandpapir?
Svar
(09-01-2014, 13:29)Karl Arve Skreiv: Hva er forskjellen på å pusse med våt eller tørt sandpapir?
Med våt pussing "fuller" en ikke opp sandpapiret like fort, samtidig som en egentlig pusser dypere, siden støvet en ellers ville hatt i sandpapiret ville tatt bort litt av dybden sandpapiret kunne nå. For hjørner er det ofte enklere å bruke våt pussing, en får litt bedre kontroll på en måte. Lakkereren jeg bruker sier at han ofte i slutten av pussingen, på veldig fint papir først bruker våt før han går over på tørr. Men samtidig sier han også at normalt bruker han nesten aldri vår papir.

Nå blir jo pussing av lakk litt anderledes en å pusse på rent aluminium, Jan-Ivar kunne godt ha startet med enga grovere papir og avsluttet med feks P1000, men stakkars mann Smile

Men svaret på spørsmålet er altså at papiret ikke blir like raskt fullt, og en kan enkelt "tømme" papiret med å dyppe det i vann, og at en pusser "dypere" en hva et tørt papir gjør.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Våt slipe papir tetter seg ikke så fort som tørt papir. PÅ stårl kan du godt bruke tørt papir,men på aluminium som er ett veldig mykt materiale funker tørt papir veldig dårlig. papiret tettes fort og begynner å lage riper i metalet.
prøv å bruke en fil på aluminium, det tar ikke mange dragene før du må frem med stålbørsten for å børste ren fila for aluminiums spon. det samme skjer med slipe papiret.

jobbet for noen år siden med båter. jobbet mye ed gel coat reparasjoner og da spesielt små skader og riper.
begynte ed å fylle ripene med gel coat med rett farge. så var det å slipe først med 200 papir for å jevne ute det somvar fylt i.
så var det 400, 600, 800, 1000, 1500 og til slutt 2000 våt papir før det ble polring med maskin og til slutt voks for å beskytte'
en veldig tidkrevende jobb men med mye tålmodighet kunne man ikke se skadene når man var ferdig
Svar
OK, takk til begge for svar.
Svar
Vel det ser ut til at våren er rett rundt hjørnet. derfor ble det en tur i garasjen i dag.
Eksos anlegget er på plass, fikk lufta ferdig bremser foran og bak, har finjustert alle wirer, gir og primær olje ble fylt.
Måtte starte motoren å la den gå seg varm på tomgang for å gå skifte motor olje og filter.
Tru dual eksos gir en mektig lyd uten at den er plagsom. så gjenstår det å se hva som eventuelt har skjedd med effekten.
det var ille fristende å ta en tur rundt på byggefektet men så kom jeg på at bakhjulet ikke var skrudd fast.
mens jeg venta på at olje tanken skulle bli tom fikk jeg hjelp av junior til å kontrollere stramming av reim og ikke minst sporinga. så nå er jeg klar for sommer`n.
vel noen små justeringer blir det nok. fikk det for meg å fjerne støtfangeren på for og bakskjermen. foran er det jo bare å skru løs skjermen og ta den av. bak måtte jeg lage enn bøyle som kunne gjemmes under skjermen. støtfangeren bak brukes også til å holde nedre enden på skjermfestene bak.
fikk tak i en vanvittig billig radio via jobben så da blir det å skifte ut den halv dårlige Daupunkt radioen med en ny JVC
tenker jeg skal prøve å lage et lokk over radioen i pleksiglass.
så litt har man jo å pusle med frem til våren endelig er her. lurer også på o jeg må ha ett par ny speil også.
Svar
http://www.jula.no/beskyttelsesboks-til-...reo-610111
Her har du noe du kanskje kan bruke eller ta lokket av.
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)