21-01-2016, 23:37
Vel man må jo ha noen prosjekter.
Bremser er jo ikke akkurat noe å skryte av på en gammal Harley.
buss med 11,5" skiver og to calipere med ett stempel roper ikke akkurat råe bremser.
derfor har jeg vært i tenke boksen. har saumfart finn.no og fant ett sett med calipere
ifra en rundt 90 mod Yamaha FZR 1000. ja det gjør vondt å skrive men Japsene er jo
kjent for å ha gode bremser og en farts maskin som FZR var tidlig på 90 tallet med
sine 145 HK så bør den nok ha bremser som fungerer.
Hovedsylinder`n på FZR 1000 har 14 mm diameter, hovedsylinder`n på bussen er
11/16" eller 17,4 m så dette bør kunne kombineres. eventuelt må jeg finne meg en 9/16" hovedsylinder
da den er 14,28 mm i diameter.
men aller først må jeg få laget adapter plater for å få festa Yamaha Caliperne på Harley Showa fronten.
(Showa er Japansk) skal ta en telefon til Water Jet som holder til i SLemmestad i morra
for å høre om de kan skjære utt ett par bremse skiver med 320mm diameter og som passer på
Harley navet. samt ett par adapter plater.
blir spennende å se om dette gir meg gode nok bremser.
images.jpg (Størrelse: 3.3 KB / Nedlastinger: 93)
Bremser er jo ikke akkurat noe å skryte av på en gammal Harley.
buss med 11,5" skiver og to calipere med ett stempel roper ikke akkurat råe bremser.
derfor har jeg vært i tenke boksen. har saumfart finn.no og fant ett sett med calipere
ifra en rundt 90 mod Yamaha FZR 1000. ja det gjør vondt å skrive men Japsene er jo
kjent for å ha gode bremser og en farts maskin som FZR var tidlig på 90 tallet med
sine 145 HK så bør den nok ha bremser som fungerer.
Hovedsylinder`n på FZR 1000 har 14 mm diameter, hovedsylinder`n på bussen er
11/16" eller 17,4 m så dette bør kunne kombineres. eventuelt må jeg finne meg en 9/16" hovedsylinder
da den er 14,28 mm i diameter.
men aller først må jeg få laget adapter plater for å få festa Yamaha Caliperne på Harley Showa fronten.
(Showa er Japansk) skal ta en telefon til Water Jet som holder til i SLemmestad i morra
for å høre om de kan skjære utt ett par bremse skiver med 320mm diameter og som passer på
Harley navet. samt ett par adapter plater.
blir spennende å se om dette gir meg gode nok bremser.

A modest begining starts With a singel blow of a horn.
Hated by many and loved by few!
Hated by many and loved by few!