Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
starter ikke lengre
forgasser er skiftetet plugger er skiftet.

er det andreting som er gjort på sykkelen etter at den sist startet og gikk som den skulle?

ett srpøsmål som dukker opp er jo om tennings tidspunktet er riktig. det hjelper lite om det er gnist på pluggene hvis gnisten ikke kommer til rett tidspunkt
har du stifte tenning kan en defekt kondensator eller sliten eventuelt feil justert stift vil selvfølgelig gi deg start vansker.
hvor i landet befinner sykkelen seg.?
Svar
Sitter også å tenker på tenningssystemet slik som Jan-Ivar.
Har du mulighet til å prøve (låne) en annen coil?
Ellers ville jeg nok sett litt mer på tenningen
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Prøvde en annen coil uten resultat.

Får ae på tipset til jan-ivar.
bare usikker på hvordan, så lenge den ikke sviver.
Svar
hva slags tennings anlegge har du. elektronisk eller stifte tennning?
Svar
Hvilket årstall er den fra? Da kan vi lettere bedømme.
Slik som jan-ivar sitt spørsmål, var det tidlig shovel = stift , nyere = stift med elektronisk module
Svar
det første jeg bytta ut i min motor var stifte tenninga. monterte inn ett Dyna S Singel fire anlegg i stedet.
motorne starter lettere og går bedre. kjørr nå kick only. starter på første sparket hver gang. starta den i -2,5 grader i fjor vår da måtte det sparkes 3 ganger.
å justere tenninga er egentelig såre enkelt. skru ut tennpluggene og sveiv motoren til sylinder 1er på vei opp for tenning. koble ei prøvelampe på signalkabalen til coilen og den andre enden jordes i blokka. ta så ut pluggen i tenningshullet på venstreside av blokka så du kan se tenning merket. så er det bare å snurre til prøvelampa lyser. men du må huske på å vri på akselen slik at tenningvetene er helt ute.
da har duy et greit utgangs punkt for videre finjustering med tenninglampe.
Svar
Beklager at jeg ikke har svart før nå. Litt familie problemer.

Det er en 1985 modell.
Hadde tenkt å bestille noen deler fra statene, så jeg får vel bestille en tenningsmodul i samme slengen.
Ser at det er flere som passer, er det noen som er å foretrekke?
Svar
Jeg har god erfaring med Daytona Twin-tec og Dyna.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Har kjørt Dyna S singelfire nå i 3 sesonger uten så mye som et feil slag.
le mye mer lett startet, går finere og bedre.
Svar
http://www.shovelhead.us/
kanskej feil på linke til ett annet forum, men her er i hvertfall en link til ett Forum for oss som kun kjører Shovelhead
Svar

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)