Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tennings problemer
må bare lufte hue litt.
holder på en Chopper`ti en bror.
enkelt forklart, EVO motor( Ja jeg bruker hansker HEHE!) Edelbrock performer topper og Edelbrock forgasser. original boring og slag.
tror det er ev 27 kam men noe usikker. Dyna S dualfire tenning med miniature series 3 ohms coil
han har slitt med å starte motoren når den er varm. når den er kald har det ikke vært noe problem i det hele tatt.
den slår tilbake og skaper seg noe vanvittig, det har vel vært noen nesten turer over styre fra tid til annen. den slår også ofte tilbake når den er kald. gubben som normalt operere jernhesten veier rundt 70 kilo og har vårt på vei over styre nå og da. min 120kg derimot ga noe mer motstand. på det verste tilbake slaget ble kilen til clutch hub`n klipt av og kile sporet rett å slett revet opp. fikk ny hub før helga. fikk da start på svinnet men den ville bare gå på en sylinder.
renset pluggene uten at det hjalp stort. da jeg skulle sjekke tennings tids punket fant jeg ut at tennings vektene rett å slett hadde rusta fast. å det forklarer noe av de vanvittige tilbake slagene. ett sted mellom 35 og 40 grader fortenning mens man skal kick starte byr på utfordringer. fikk henta nye vekter og montert dem i går. da ble det slutt på tilbake slagene, men den er fortsatt vond å starte når den er kald. sjekket gnist på luggene og fant ut at den bakre sylinder`n bare får gnist nå og da. demonterte og måle primær og sekundær spolene på coilen og motstanden er som den skal vær ei følge Dynatek.
monterte coilen igjen for å sjekke gnisten på nytt,byttet plass på tennpluggene med samme resultat. den bakre sylinder`n får bare en liten fille gnist nå og da, mens den fremre er kraft og konstant.
byttet så plass på pluggledningene på coilen og problemet ble flyttet til den fremre sylinderen. byttet så plass på ledningene på tennpluggene og problemet ble flyttet tilbake til der det var.
har med det utelukket feil på plugger og pluggledninger. prøvde å starte motoren å den går da bare å fremre sylinder. stopper og skifter om på ledningene på tennpluggene så går den bare på den bakre.

så nå er jeg en smule usikker på om det er coil eller tennings enheten.
en i og med at det er ett dual fire anlegg burde det ikke vært gnist overhode om det var pickupen det var noe feil med så jeg tror jeg kan ute lukke den. det som da gjenstår er coilen men ji og med at motstanden i den virker normal begynner jeg å lure på om det er rotoren som er feilen. den har to små magneten som skal trigge signalet til coilen når den passere pickupen.

har DYNA s singel fire i min sykkel å det blir ille mye jobb å flytte over alt. på min har jeg to coiler med ett tak pr coil og to pickuper og en rotor med kun en magnet.

vurdere å hente ut en ny coil men det er så surt å handle deler og skifte uten at det er riktig del som er byttet.
er utdannet elektromekanikker på Renault og der lærte vi at rett jobb første gang var viktig noe som henger igjen. hater å bytte deler på mistanke. det blir fort dyrt

noen som har noen gode ideer. skal få laget ett mellom stykke jeg kan sette mellom ledningene på coilen så jeg får uttak til voltmeter. får prøve å måle om det er konstant spenning til coilen og om det kommer tennings signal

t
coilen sitter montert i batterikassa ved siden av batteriet.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Skulle du ha lånt en Dual fire coil?
Svar
Har du en dual fire coil jeg kan låne for å teste hadde det vært helt genialt
Svar
På dual-fire gir den like mye gnist til begge pluggene, uansett hvilken plugg som skal tenne. Derfor har jeg liten tro på at dette er relatert til rotor, men til coil. Så hvis du har mulighet til å låne en, hadde det jo vært perfekt.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar
Skal se hva jeg får til. Hvor er du ved 19-20 tiden, vi kan møtes.
Du har tlf nummeret mitt ikke sant?
Svar
ringer deg Tutte!
Svar
da har jeg vært en tur i Oslo og hentet en coil. så nå går chopper n som ei klokke. må vel finjusterer tenningen en smule.
men den fyrer nå på begge sylindre i tillegg ble den mye mer lett starta.
på kjøpet fikk jeg hilst på Nostalgia, Sharpeye og ikke minst Tutte som jeg har hatt gleden av å hilse på tidligere.
Svar
Så bra, det ordner seg for de kjekke/flinke guttene.
Svar
Må nok se litt mer på den i dag. har fått lånt med meg ett sett med pluggledninger for å teste.
skal være 100% sikker før jeg bestilller deler.
Svar
Ikke få helt panikk hvis den er vrien å stille inn. Tenker da på at du stiller inn tenningen, men at den fortsatt ikke sviver helt som ønskelig.
Edelbrock Performanse forgassere (også quick zilver) kan ofte være en utfordring å stille godt inn.
Hvis du tar av luftfilteret skal det på høyre side være et hull med en "nål", denne nålen er antagelig blå/gull eller rød. Den røde er mellom de to andre. Så med andre ord, prøv å sett inn den røde, å se om den er for rik eller for fattig på lavt turtall. evt bytt med større eller mindre (blå eller gull). Husk å monter etter oppnådd resultat med locktite.

Den røde skruen på toppen stiller en normalt sett i mitten av klikkene. Med avslått motor gir du full gass (sett på gassklypen under gasshåndtaket hvis han har) og trykk ned denne røde knappen (mulig må du justere gassen ørlitte ned, slik at du kjenner den tar tak).
Skru helt til venstre, og så teller du antall klikk helt til det ikke går mer mot høyre. Deretter teller du klikk slik at du kommer til mitten av antall klikk. feks totalt 24 klikk, gå da til 12 klikk.
Slipp løs gassen og se nå om den er for rik eller mager (dette er nålen som en justerer på med klikk).
Rikere blir den med å vri med klokken.

Skulle ikke dette heller gi rett blanding, må du ta av bunnen av forgasseren (flottørhuset), der er det en Jet, (følgte med to til), ja, som det sider seg selv, prøv igjen.

Se også etter (men det er mer for at den skal "gi rask respons" at justeringsskruen til akselerasjonspumpen er stillt riktig. Av med filteret, gi gass, og se på spruten, må du vri relativt mye før den spruter, still litt.

Det er faktisk ganske gode forgassere når en endelig har fått stillt de riktig inn, men kjenner flere som har valgt å solgt de pga justeringsproblemer, eller rettere sagt, de gav opp.
Bagger, the real custom Harley touring
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Tennings problemer! Jan-Ivar 2 126 15-08-2017, 13:43
Siste innlegg: tutte
  Problemer med pære for lavt fuel nivå på tanken romle 6 3,381 01-03-2016, 20:53
Siste innlegg: romle

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)