Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tennings problemer
Tar meg av tenningen.
sykkelen har gått som en uvær i snart 10 år. problemet de siste åra har vært å starte den når den er varm.
når den først er i gang går den som et lite helvete. så justeringene er nok på plass når det gjelder forgasseren.

men nå tror jeg at jeg har funnet feilene. fortennings vekter er skiftet noe som gjorde sykkelen mye mer lettstartet.
når man i tillegg fikk på plass en frisk coil ble ting enda enklere.
må sjekke den statiske justeringa av tenninga alle først så får vi finjustere den med tennings lampe etterpå.

teste med den gamle coilen og to nye pluggledninger i dag bare for å utelukke at det var noe feil på kablene noe det ikke var
den går kun på en sylinder.

så nå skal det bestilles ny miniature series coil fra dyna.
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Da ble det en liten prøve tur i går kveld. Etter litt finjustering av tennings tidspunktet går den grønnne fare som ei klokke.

men må vel si at kombinasjonen lang gaffel, stiv ramme, fot clutch og jockey shift er en spennende kombinasjon når man skal krypkjøre eller snu. 230 bakdekk hjelper ikke akkurat på det heller, mennår man første kommer i gang er ikke jockey shift veldig vansklei gå kjøre med. må planlegge noe mer mens man kjører men det lærer man fort.

ble jo enda mer opphengt på å bygge chopper etter den lile prøve turen
A modest begining starts With a singel blow of a horn
Only the good die Young. Living as a Rebel dying as a Rebel.
Svar
Huttetu, skumle sakerSkullArgh
Svar

Tråder som kanskje er relaterte til denne...
Tråd Forfatter Svar: Visninger: Siste innlegg
  Tennings problemer! Jan-Ivar 2 298 15-08-2017, 13:43
Siste innlegg: tutte
  Problemer med pære for lavt fuel nivå på tanken romle 6 3,816 01-03-2016, 20:53
Siste innlegg: romle

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)